MVO

Als familiebedrijf koesteren we de wens om over enkele jaren het roer over te dragen aan de volgende generatie. Dit kan enkel bereikt worden door ons te concentreren op duurzaam ondernemerschap.

 

Lees hieronder ons MVO-verslag 2022/2023.

Zoals in alle familie bedrijven is ook bij Frans Muller Benelux de mens een van onze belangrijke schakels en hebben wij een lange termijn visie en focus. De mens speelt een centrale rol in de bedrijfsvoering van Frans Muller Benelux. Onze slogan’We Care For Shoes’ zit in ons DNA verweven en uit zich in zowel onze missie als ook onze visie. Frans Muller Benelux bestaat uit een team van meer dan 30 schoenliefhebbers, die allemaal het doel hebben om iedere schoen na aankoop langer mooi te houden.

Onze slogan “We care for shoes” past perfect in de duurzaamheidsgedachte. Goed verzorgde schoenen stimuleren de levensduur van schoenen en reduceren de afvalberg. We omarmen en testen verschillende materialen, denk aan textiel, kurk, vegan, mesh maar ook leer wat weer een restproduct van de vleesverwerkende industrie is. Wij kijken nadrukkelijk naar onze impact op het milieu (circulaire economie en klimaatneutraal). Onze doelstelling daarbij is om het milieu zo min mogelijk te belasten.

Wij hebben een kort lijntje met onderwijs instellingen en we zijn een Erkend leerbedrijf. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is verankerd in al onze bedrijfsprocessen. Bij iedere bedrijfsbeslissing wordt een afweging gemaakt tussen verschillende stakeholders belangen. Onze klanten, maar ook de eigen medewerkers en leveranciers zijn daarbij de belangrijke gesprekspartners. De uitkomsten van die gesprekken zijn vertaald naar concrete doelstellingen die periodiek worden gemonitord en bijgestuurd daar waar nodig.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een proces van leren en verbeteren. Frans Muller Benelux heeft een aantal keren haar totale MVO blauwdruk in kaart gebracht. We blijven jaarlijks werken aan specifieke manieren om onze maatschappelijke verantwoordelijkheid verder te ontwikkelen.

Samen met onze stakeholders zijn we actief bezig met het minimaliseren van onze impact op het milieu en leven in harmonie met de natuur. In afzonderlijke gesprekken met onze leveranciers, partners en stakeholders stellen wij bij elk (nieuw) product de milieu impact vraag. CO2-belasting, duurzaamheid en maatschappelijke impact is daarmee zeker een toegevoegd beslispunt naast innovatie, kwaliteit, ergonomie en prijs.

Geïnteresseerd?
We komen graag met jou in contact

Samenwerking, private label aanvraag of gewoon sparren? Alles is mogelijk!

HomeClient portalBel Webshop